Thursday, December 30, 2010

30 DIS .....detik permulaan...


Seawal jam 7.40 pagi, aku bersama WAJA ku dengan bersemangat waja memulakan perjalanan ke SMS Tapah (SESTA) bagi menghadiri mesyuarat guru kali pertama bagi sessi 2011. Hujan renyai-renyai mengiringi perjalanan ku ke destinasi yang dituju. Alhamdulillah, jam 8.30 pagi aku selamat tiba. Sebelum mesyuarat bermula, aku berkesempatan bertemu dan berkenal mesra dengan guru-guru SESTA termasuk GENG STAR....he he he.... tepat jam 9 pagi mesyuarat bermula dengan taklimat oleh Encik Hadi bin Mat Dain, Pengetua SESTA merangkumi pelbagai aspek, peraturan, pekeliling mahupun hasrat dan fokus SESTA bagi tahun 2011...mesyuarat berhenti jam 10.45...menikmati jamuan nasi dagang bagi mengembalikan semula kecergasan...mesyuarat bersambung semula jam 11.15...Cikgu Zulkarnain (PK) memberi taklimat pengurusan akademik disusuli Cikgu Azmin (PK Hem) menyampaikan penerangan ringkas...Mesyuarat diakhiri dengan majlis penyampaian hadiah oleh Tuan Pengetua kepada Cikgu Zulkipli (PK Koku) yang akan bertukar ke SBPI GOMBAK....

Jawatan Ketua Panitia Sejarah telah diberikan kepada ku....meneruskan legasi ku dari STAR...yang menarik kelas2 di sini diberi nama berdasarkan nama bunga...aku telah diamanahkan untuk mengajar kelas 2 Bougainvillea, 2 Helianthus, 2 Ixora, 2 Lilium, 1 Ixora, 1 Lillium dan 1 Rosa....ok gak, dah lama aku tak ajar lower form ni....tapi aku tahu, ini cuma sementara sahaja...Insya Allah pada bulan Feb nanti, apabila pelajar T4 mendaftar...pasti aku akan mengajar kumpulan pelajar tersebut...

Bagi rumah sukan pula, aku diletakkan dalam rumah CRESENDO (HIJAU), rumah lain pula ialah SPIRITO (MERAH), ALEGRO (BIRU) dan PRESTO (KUNING) .... yang menariknya, tahun pertama ku di STAR dulu juga aku ditempatkan di GREEN HOUSE... suratan atau kebetulan...usai mesyuarat, aku meneruskan perjalanan pulang ke rumah....melalui JALAN PERSEKUTUAN...mengimbau kenangan lalu...melewati bandar TEMOH, KAMPAR serta GOPENG yang bukan merupakan wilayah asing bagi ku sedari kecil lagi....melewati KELLIE CASTLE...sehinggalah...Alhamdulillah...selamat tiba ke destinasi...:)

4 comments:

  1. imanshah

    lum konpirm lagi ... ape2 halpun ... kita mengajar bukan kerna nama ...

    ReplyDelete
  2. menarik!! kalo ikutkan hati cikgu...cikgu berminat dgn lower form atau upper form??

    ReplyDelete
  3. trulyidea

    ckg prefer upper form lagi berdasarkan kepada kematangan pemikiran serta percambahan idea mereka dalam membincangkan sesuatu topik sejarah...:)

    ReplyDelete