Wednesday, December 26, 2012

BERMULANYA DI SINI ....











Di sinilah bermula segalanya .... tempoh 3 bulan yang aku lalui semasa menjalani  latihan praktikum (praktikal)  di Sekolah Izuddin Shah (SIS), walaupun singkat, namun sedikit sebanyak telah mempengaruhi cara dan tingkah laku untuk menjadi seorang pendidik yang berjasa kepada agama, bangsa dan negara. Aku telah diamanahkan untuk mengajar subjek sejarah bagi kelas Tingkatan 4PI 1 dan 4PI 2, serta subjek Geografi bagi kelas Tingkatan 1S dan 1R. Zaman praktikum merupakan pengalaman yang amat berharga bagi setiap insan bergelar pendidik. Segala pengalaman pahit, manis, suka duka sememangnya harus ditempuhi bagi melahirkan pendidik yang berkaliber dan berjiwa besar. Terlalu banyak pengalaman yang dapat diperolehi di sini, membantu pasukan nasyid, pasukan sepak takraw, rombongan ke Melaka semuanya telah mematangkan dan mendewasakan saya. Alhamdulillah, berkat kesungguhan, doa ibu bapa, sokongan rakan serta yang paling penting ketekunan anak-anak murid ku itu, aku telah memperolehi "perfect score" bagi praktikum apabila keputusan akhir semester diumumkan ... Terima kasih SIS, jasa dan kenangan bersama kalian pasti tak bisa ku lupakan...kemudian aku menerima surat penempatan aku yang menyatakan anda diminta melaporkan diri ke Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (STAR), yang terletak bersebelahan dengan SIS ...menarik bukan ...apapun bersyukur atas kehendak dan ketentuan  Illahi....

No comments:

Post a Comment