Wednesday, December 26, 2012

ZAMAN RETRO, SIRI TV .... Sepanjang Jalan Kenangan



"Kebusanan" melanda, mengselusuri dari satu channel ke satu channel Astro, tiada satupun yang merangsangkan aku untuk melekap di depan tv. Terkadang terfikir rugi lak, bayar mahal2 tiap2 bulan, tapi siarannya asyik diulang-ulang, sehingga kadang2 perkataan livepun tak dibuang, padahal itu siaran ulangan.

Terkenang zaman kanak-kanak dahulu, begitu banyak cerita yang menarik, walaupun pada masa itu cuma ade dua channel aje iaitu TV1 dan TV2. Di bawah ini aku imbas kembali beberapa favourite rancangan tv yang masih ingat. Sesiapa yang pernah melihat secara live siri2 tu dulu, maknanya boleh dikategorikan old school macam aku. Namun, selepas dapat masuk JENAN, siri-siri tu terpaksa aku tinggalkan, maklumlah dah masuk SBP mana boleh nengok tv.....berikut antara siri tv yang masih aku ingat .....layan ....he he he
  1. Buck Rogers
  2. Eight is Enough
  3. Mind Your Language
  4. BJ and the bear
  5. Sheriff Lobo
  6. Wild Wild West
  7. The Greatest American Hero
  8. The A Team
  9. Remington Steel
  10. Combat
  11. The Saint / The Baron
  12. Spencer For Hire
  13. Dynasty
  14. Dallas
  15. Little House on the Prairie
  16. Kunta Kinte
  17. Knight Rider
  18. Macgyver
  19. Family Ties
  20. Baba Black Sheep
  21. Oshin
  22. Samurai
  23. Opah
  24. PJ
  25. Drama Minggu Ini
  26. Tok Perak
  27. Anjang Aki.

No comments:

Post a Comment